PTO
Options
2
Types of PTO:
2
Speed Shiftable - 540 / 1000 rpm ( shown in
diagram ) - single coupler locks appropriate gear to output shaft
2
Speed non - shiftable 540 / 1000 rpm
North America only - PTO output shafts changed
to change speed
All types are electro-hydraulically engaged
Engagement controlled by the Central Control
Module (XCM)
Use the low pressure hydraulic system ( 21-24
bar ) to engage a clutch pack.
Hydraulically controlled PTO brake band acts
on clutch housing
مميزات عمود الإدارة الخلفى
يوجد نوعان من السرعات : 450 ,1000 لفة فى الدقيقة قابل للتحريك وغير قابل للتحريك والأخير فى أمريكا الشمالية فقط
تحكم هيدروليكى كهربى بواسطة وحدة التحكم المركزى باستخدام نظام هيدروليك ذو ضغط 21ل24 بار لتعشيق الكلاتش
وتحكم هيدروليكى فى فرامل الp.t.o على الكلاتش فى الهاوسنج أو بلوك الp.t.o
Engine Power Management (EPM)
Power Boost
•1300 Erpm
>
•0.5kph >
•1000 PTO selected
•Gears 16-19
•
(1) Constant ERPM +/- Switch
(2) Constant ERPM channel select/onoff switch
(3) Power Boost enabled
(4) Constant ERPM (channel 2) Activation
وحدة التحكم فى قدرة المحرك وتظهر مواصفاتها كما ترى فى الصورة والشرح غير محتاج لترجمة
PTO
Controls
•
Engaged / disengaged by knob ( 1 ) on right hand console.
•
Light ( 2 ) illuminates when PTO is engaged.
• PTO
brake over ride switch ( 3 ). The PTO brake will not apply if the switch is
held in the spring loaded position.
•
Optional fender mounted PTO switch ( 4 ) - Press for < 5 seconds and the
shaft will turn slightly eg. To line PTO shaft splines up. Press for > 5 seconds will engage PTO
التحكم فى عمود الإدارة الخلفى
-نوصل ونفصل الحركة بواسطة الزرار رقم 1 والذراع الموضح لمبة 2 تضىء حينما يكون العمود الإدارة متصل الحركة
الذر 3 عبارة عن سويتش فرامل عمود الإدارة الذى يجعل الفرامل تعمل من عدمه
الذر رقم 4 خارج الكابينة نضغط عليه 5 ثوانى ليعمل عمود الإدارة الخلفى وأيضا فصل الحركة عنه
C Clutch supply.
L Lubrication.
B Brake supply.
1. Low pressure supply (22-24 bar).
2. Differential Lock solenoid.
3. PTO Brake solenoid.
4. PTO solenoid.
5. 4WD solenoid.
6. Lubrication supply.
PTO
Clutch disengaged
• PTO
control solenoid allows oil behind piston to return to reservoir
•
Spring ( 5 ) holds piston in “disengaged” position.
•
Lubrication control valve ( 1 ) is pushed to right by spring allowing only a
small quantity of lubrication oil for the roller bearings and any slip between
discs.
PTO
Clutch engaging
• PTO
control solenoid is energised allowing:
•Low pressure system oil to flow to the
clutch pack past the end of the lubrication valve
•The piston begins to move and opens the
lubrication orifice in the pack flooding the discs
PTO
Clutch engaging
• PTO
control solenoid is energised allowing:
•Low pressure system oil to flow to the
clutch pack past the end of the lubrication valve
•The piston begins to move and opens the
lubrication orifice in the pack flooding the discs
PTO
Brake
•Band
type brake
•Controlled
by XCM
•Operated
by low pressure circuit which acts on piston and pin (5)
•Pin
acts on lever assembly (3) to tighten
metal band (2) around PTO clutch housing (1)
•
Return spring (4) disengages brake when PTO is engaged
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق