الثلاثاء، 21 مايو، 2013

p.t.o - power take off

 power take offعمود الإدارة الخلفى 
PTO Options
2 Types of PTO:
2 Speed Shiftable - 540 / 1000 rpm ( shown in diagram ) - single coupler locks appropriate gear to output shaft
2 Speed non - shiftable 540 / 1000 rpm
 North America only - PTO output shafts changed to change speed

 All types are electro-hydraulically engaged
 Engagement controlled by the Central Control Module (XCM)
 Use the low pressure hydraulic system ( 21-24 bar ) to engage a clutch pack.
 Hydraulically controlled PTO brake band acts on clutch housing
مميزات عمود الإدارة الخلفى 
يوجد نوعان من السرعات :  450 ,1000 لفة فى الدقيقة قابل للتحريك وغير قابل للتحريك والأخير فى أمريكا الشمالية فقط
تحكم هيدروليكى كهربى بواسطة وحدة التحكم المركزى باستخدام نظام هيدروليك ذو ضغط 21ل24 بار لتعشيق الكلاتش 
وتحكم هيدروليكى فى فرامل الp.t.o  على الكلاتش فى الهاوسنج أو بلوك الp.t.o
Engine Power Management (EPM)
Power Boost
1300 Erpm >
0.5kph >
1000 PTO selected
Gears 16-19
(1) Constant ERPM +/- Switch
(2) Constant ERPM channel select/onoff switch
(3) Power Boost enabled
(4) Constant ERPM  (channel 2) Activation



وحدة التحكم فى قدرة المحرك وتظهر مواصفاتها كما ترى فى الصورة والشرح غير محتاج لترجمة
PTO Controls
Engaged / disengaged by knob ( 1 ) on right hand console.
Light ( 2 ) illuminates when PTO is engaged.
PTO brake over ride switch ( 3 ). The PTO brake will not apply if the switch is held in the spring loaded position. 
Optional fender mounted PTO switch ( 4 ) - Press for < 5 seconds and the shaft will turn slightly eg. To line PTO shaft splines up.  Press for > 5 seconds  will engage PTO
التحكم فى عمود الإدارة الخلفى
-نوصل ونفصل الحركة بواسطة الزرار رقم 1 والذراع الموضح     لمبة 2 تضىء حينما يكون العمود  الإدارة متصل الحركة 
الذر 3 عبارة عن سويتش فرامل عمود الإدارة الذى يجعل الفرامل تعمل من عدمه 
الذر رقم 4 خارج الكابينة نضغط عليه 5 ثوانى ليعمل عمود الإدارة الخلفى وأيضا فصل الحركة عنه

C  Clutch supply.
L  Lubrication.
B  Brake supply.
1.  Low pressure supply (22-24 bar).
2.  Differential Lock solenoid.
3.  PTO Brake solenoid.
4.  PTO solenoid.
5.  4WD solenoid.
6.  Lubrication supply.


PTO Clutch disengaged
PTO control solenoid allows oil behind piston to return to reservoir
Spring ( 5 ) holds piston in “disengaged” position.
Lubrication control valve ( 1 ) is pushed to right by spring allowing only a small quantity of lubrication oil for the roller bearings and any slip between discs.

PTO Clutch engaging
PTO control solenoid is energised allowing:
Low pressure system oil to flow to the clutch pack past the end of the lubrication valve
The piston begins to move and opens the lubrication orifice in the pack flooding the discs




PTO Clutch engaging
PTO control solenoid is energised allowing:
Low pressure system oil to flow to the clutch pack past the end of the lubrication valve
The piston begins to move and opens the lubrication orifice in the pack flooding the discs
PTO Brake
Band type brake
Controlled by XCM
Operated by low pressure circuit which acts on piston and pin (5)    
Pin acts on lever assembly (3)  to tighten metal band (2) around PTO clutch housing (1)
Return spring (4) disengages brake when PTO is engaged