ضبط كلاتش الحدافة فى المكبس الكبير النيوهولاند
والحدافة هى التى تختزن الطاقة والقدرة لدفع مدفع ضغط البرسيم فى غرفة الضغط وتكوين البالة ويعطى الحركة لكل أجزاء المكبس
And Flywheel is that the stored energy and the ability to push the gun alfalfa pressure in the pressure chamber and the bale configuration and gives all parts of the piston movement
•Before starting a new baling season ,
burnish slip clutch.
1200
Nm = 46,5 Nm
1400
Nm = 45,5 Nm
1600
Nm = 44,5 mm
for a few seconds. قبل أن نبدأ كبس بالة جديدة نقوم بضبط سوست الضغط لكلاتش الحدافة فى موسم جديد
Proceed as follows: نحرر هذا القابض لثوان ونتبع الأتى
1. Release the pressure of the friction
plate by نحرر الضغط على جميع السوست بفك صواميل الربط
loosening all the spring nuts slightly.
2. Block the flywheel by using the
flywheel brake. نفرمل الحدافة باستخدام الفرامل
3. Engage the tractor PTO at a slow speed
for a few نشغل عمودالإدارة الخلفى الكردان فى الجرار قليلا
seconds. Stop the tractor and release the ومن ثم نوقف الجرار ونحرر فرامل الحدافة
flywheel brake.
4. Retighten all spring nuts to achieve
the spring ثم نعيد الربط على صوميل الحدافة باستخدام مقياس الضبط
lengths as in the table المعدنى كما فى الصورة السابقة من 1200و1400و1600 كما فى الجدول التالى لكل موديل مكبس
.
Flywheel should stop within 12 seconds.
•No
friction during work
فرملة الحدافة1 عند الضبط بواسطة حزام الفرامل 2 وذراع الفارمل 3 كما فى الصورة يجب أن تتوقف بعد إدارة عمود الكردان p.t.oقبل مرور 12 ثانية
Pickup main drive
at 2
and 5 = 20 mm @ F = 100 N
Adjust
with 3 or 6
يتم ضبط تروس إدارة صدر اللقط أو الشوك القائد ارئيسى لصدر المكبس أو اللاقط بالضغط على الجنزير 2و5 للداخل لمسافة 2مم والعمل بقوة 100 نيوتن ويستخدم ترسين لإرخاء أو شد الجنزير لضبطه وهم 3و6
Pickup auger drive chain
at
2 = 20 mm @ F = 80 N
Adjust
with (3)
ضبط جنير إدارة الأوجر أو الحلزون الذى يقوم بسحب البرسيم وتقطيعه إلى داخل غرفة الكبس الإبتدائية وبضغطه للداخل 20مم بقوة 80 نيوتن باستخدام الترس 3 لإرخاء الجنزير أو شده
Burnishing the slip clutch
Before starting a new baling season, slip
the clutchfor
a few seconds to polish the friction
discs.
94
Loosen Allen screws (1) slightly.
Turn the pick--up by hand in reversedirection tocheck
if the clutch is free.
ATTENTION:
Wear gloves to do this job.
Turn in Allen screws (1) until there is a
little tension on
the friction discs and slip the clutch
for a few turns.
Tighten Allen screws (1).
Turn the pick--up by hand in operating
direction to
check if the clutch can freewheel.
Stripper plates
•Rotor cutter units have overshot augers
with a deflector plate
installed on top of the augerhousing.
The pick-up tines are double tines fitted on rubber .
installed on top of the augerhousing.
The pick-up tines are double tines fitted on rubber .
• Standard and packer cutter units have
undershot augers.
The pick-up tines are steel tines with spring coil.
Packer drive chain
Packer cutter and Rotor cutter drive
chain
Check regulary
Packer and packer cutter slip clutch
BB930A S / BB940AS / BB950AS /
BB960AS:
4 disc slip clutch 2100 Nm
BB930 A P / BB940 A P:
6 disc slip clutch 4000 Nm
Burnish before every new baling season.
Rotor cutter cutout clutch
Greasing
every 250 hours
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق