الأربعاء، 5 يونيو، 2013

. Driveline adjustments in big baler new holland

ضبط كلاتش الحدافة فى المكبس الكبير النيوهولاند

والحدافة هى التى تختزن الطاقة والقدرة لدفع مدفع ضغط البرسيم فى غرفة الضغط وتكوين البالة ويعطى الحركة لكل أجزاء المكبس 
And Flywheel is that the stored energy and the ability to push the gun alfalfa pressure in the pressure chamber and the bale configuration and gives all parts of the piston movement

Before starting a new baling season , burnish slip clutch.
  1200 Nm = 46,5 Nm
  1400 Nm = 45,5 Nm
  1600 Nm = 44,5 mm
Before starting a new baling season, slip this clutch
for a few seconds.  قبل أن نبدأ كبس بالة جديدة نقوم بضبط سوست الضغط لكلاتش الحدافة فى موسم جديد 
Proceed as follows:    نحرر هذا القابض لثوان ونتبع الأتى                                                                                                                        
1. Release the pressure of the friction plate by نحرر الضغط على جميع السوست بفك صواميل الربط 

loosening all the spring nuts slightly.
2. Block the flywheel by using the flywheel brake. نفرمل الحدافة باستخدام الفرامل
3. Engage the tractor PTO at a slow speed for a few  نشغل عمودالإدارة الخلفى الكردان فى الجرار  قليلا 
seconds. Stop the tractor and release the    ومن ثم نوقف الجرار ونحرر فرامل الحدافة 
flywheel brake.
4. Retighten all spring nuts to achieve the spring  ثم نعيد الربط على صوميل الحدافة باستخدام مقياس الضبط 
lengths as in the table المعدنى كما فى الصورة السابقة من 1200و1400و1600 كما فى الجدول التالى لكل موديل مكبس 
  .


Flywheel should stop within 12 seconds.
No friction during work
فرملة الحدافة1 عند الضبط بواسطة حزام  الفرامل 2 وذراع الفارمل 3 كما فى الصورة  يجب أن تتوقف بعد إدارة عمود الكردان  p.t.oقبل مرور 12 ثانية
Pickup main drive
at 2 and 5 = 20 mm @ F = 100 N
Adjust with 3 or 6
يتم ضبط تروس إدارة صدر اللقط أو الشوك القائد ارئيسى لصدر المكبس أو اللاقط بالضغط   على الجنزير 2و5 للداخل  لمسافة 2مم والعمل بقوة 100 نيوتن ويستخدم ترسين لإرخاء أو شد الجنزير لضبطه وهم 3و6

Pickup auger drive chain
at 2  = 20 mm @ F = 80 N
Adjust with (3)
ضبط جنير إدارة الأوجر أو الحلزون الذى يقوم بسحب البرسيم وتقطيعه إلى داخل غرفة الكبس الإبتدائية وبضغطه للداخل 20مم بقوة 80 نيوتن  باستخدام الترس 3 لإرخاء الجنزير أو شده 


Burnishing the slip clutch
Before starting a new baling season, slip the clutchfor
a few seconds to polish the friction discs.
94
Loosen Allen screws (1) slightly.
Turn the pick--up by hand in reversedirection tocheck
if the clutch is free.
ATTENTION: Wear gloves to do this job.
Turn in Allen screws (1) until there is a little tension on
the friction discs and slip the clutch for a few turns.
Tighten Allen screws (1).
Turn the pick--up by hand in operating direction to

check if the clutch can freewheel.
Stripper plates
Rotor cutter units have overshot augers with a deflector plate
   installed on top of the
augerhousing.
   The pick-up tines are double tines fitted on rubber .
Standard and packer cutter units have undershot augers.

   The pick-up tines are steel tines with spring coil.
Packer drive chain

Packer cutter and Rotor cutter drive chain
Check regulary
Packer and packer cutter slip clutch
BB930A S / BB940AS / BB950AS / BB960AS:
4 disc slip clutch  2100 Nm
BB930 A P / BB940 A P:
6 disc slip clutch 4000 Nm 
Burnish before every new baling season.

Rotor cutter cutout clutch
Greasing every 250 hours